Ekelund-Plars_enradig

nyhetsbrev

FÖR DIG SOM ARBETAR MED ATT UTVECKLA FÖRETAG.

Vi vet att förändringar kommer allt snabbare och i en värld som krymper. Mycket av det som händer just nu på ett helt annat ställe kommer att påverka vårt eget arbete i morgon. I vår omvärldsbevakning stöter vi på tankar och reflektioner, kampanjer och åtgärder som vi tycker är intressanta. Och som vi tror kan vara intressanta för dig, och som vi gärna delar med oss av.




En riktigt skön sommar önskar vi dig




"Om oss" suger.



Ledarskap och människosyn. Och känslor.



Picasso kan lära oss mod




Med en enkel tulipan...




The bigger they are...




McDonalds stökar till det.




Kommunikation handlar om att påverka, förändra, förmedla...



Storytelling.
Sex vanliga missförstånd och en glädjande slutsats.
DEL 2.



Storytelling.
Sex vanliga missförstånd och en glädjande slutsats.
DEL 1.



Omtänksamhet är den nya hårdvalutan.
DEL 2.



Omtänksamhet är den nya hårdvalutan.
DEL 1.




När någon säger "Jag vet inte!" ska man lyssna noga.




Fördelen med att gå i röda sneakers.




Information vs. kunskap




Att uträtta mirakel behöver inte vara så märkvärdigt




Beställ "Tankar och råd kring kommunikation och markandsföring.




Finns din målgrupp?




Making the world suck less

Fyll i dina uppgifter så får du nästa nyhetsmejl.

Förutom vårt nyhetsbrev bloggar vi också.
Christer Eklunds texter hittar du här
Bo Plars texter hittar du här

Kommunikation är bokstävernas färd mot siffror.
Bra bokstäver skapar fina siffror.

”Tack för era nyhetsbrev!
Jag, precis som jag förmodar de flesta av oss, får drösar med mejl som åker direkt i papperskorgen. Men av något skäl läste jag ert första och tack för det! Intressant och ögonöppnande. Det ni skriver om ligger rätt i tiden och är direkt tillämpligt i arbetet. Ser med glädje fram emot nästa välskrivna nyhetsbrev. Bara så ni vet så är jag en mycket tacksam läsare! ”


Anders Boman, Marketing Communications Manager, ABB Singapore